Ik werk vaak mee als mijn hulp gevraagd wordt als ervaren ondernemer. Bijvoorbeeld voor mede-ondernemers of studenten. Ook denk ik graag mee bij de opzet van nieuwe ondernemingen.
Mijn specialisaties en ervaringen:
Generatie kennis
Over tienerfeiten, puberbrein, de breezer generatie, generatie Y, generatie Z en ouderbrein. Elke generatie heeft unieke en vooral ook opmerkelijke eigenschappen. Hoe kijkt elke generatie aan tegen de ontwikkelingen om ons heen.
- Welke taal spreken we tegenwoordig?
- Wat is er zo bijzonder aan Generatie Y?
- Bestaat de generatie Einstein?
- Waarom vertrouwen we online op meningen van anderen in plaats van reclame-uitingen?
- Hoe benader je als bedrijf de consument die zich niets meer laat vertellen?
Nieuwe Media
Met de komst van de sociale media heeft iedereen een stem gekregen. De ontvanger wordt zender, de verhoudingen veranderen. Dit vraagt om een nieuwe manier van communiceren, intern en extern. Het Nieuwe Denken gaat op een nuchtere manier in op de do’s en vooral ook de don’ts.
- Is het moeilijk om binnen een week 500 LinkedIn contacten of 1000 Twitter volgers te hebben? Is dit slim?
- Kun je LinkedIn inzetten als marketing tool?
- Voor wie biedt het bijhouden van een blog zakelijke kansen?
- Voor welke doelgroepen telt Hyves nog mee?
- Is aanwezigheid op facebook een must?
- Waarom laat je geen stagiaire aan de slag gaan met een Sociale Media plan?
- Hoe voorkom je “sociale mediamissers”?
- Is het handig om sociale media adressen te kopen?
- Is online reputatie te koop?
- Moet ik me nog bezig houden met zoekmachine marketing (SEO & SEA)?
- Waarom bouw je vandaag een website anders dan vijf jaar geleden?
Bedrijfscultuur 2.0
De impact van de ontwikkelingen van de laatste 10 jaar overtreffen die van de 70 jaar daarvoor.
Organisaties staan stil in hun ontwikkelingen omdat zij zich blijven focussen op de materiële aspecten zoals winst en groei. Uit steeds meer onderzoek blijkt dat mensen juist worden gemotiveerd door zingeving, eigen inbreng en professionele ontwikkeling. Juist de persoonlijke groei helpt organisaties verder.
Een gebrek aan waarden en zingeving leidt tot een verlaagd prestatievermogen, een hoger ziekteverzuim, meer arbeidsconflicten en minder winst. Het Nieuwe Denken
verdiept zich in de noodzakelijke veranderingen van ondernemen.
- Wat is waardengericht ondernemen?
- Heb je invloed op een gezonde bedrijfscultuur?
- In welk opzicht is de piramide van Maslow aan het veranderen?
- Waarom staan tegenwoordig de ondernemers centraal in plaats van de onderneming?
- Zijn er tools waarmee je emoties van mensen kunt meten?
Mindfulness for business
- Kun je rendement halen uit business spiritualiteit?
- Waarom kom je onder de douche op de beste ideeën?
- Waarom is het rendement van ontspanning hoger wanneer je geen tijd hebt?
- Op welke manier bevorderen spieroefeningen resultaten?
- Wat zijn de (blijvende) gevaren van langdurige stress?
- Kun je stress voorkomen zonder een uur minder te werken?
- Wat zijn de resultaten van Business Spiritualiteit als vak op Nyenrode?
Voeding en effectiviteit
- Kun je een afterlunch dip voorkomen?
- Wanneer en hoe is overwerk met diner zinvol?
- Moeten we ons echt gaan bemoeien met wat medewerkers eten?
- Wat wordt bedoeld met “je bent wat je eet”.
- Wat voor invloed heeft voeding op je bewustzijn en je functioneren?
- Wat doen bepaalde E-nummers met je?
Top Jeroen! Wil wel zo”n workshop meemaken en bij te drukke bezetting wel helpen met de koffie of maaltijden. (belegde broodjes)
Waar en wanneer?